• 2014-04-01 | QRQC cikk

    A ParLS Kft. publikációja a MAGYAR MINŐSÉG® szakfolyóirat áprilisi számában jelent meg „Karcsúsított problémák – A Lean és a TQM egyes elemeinek ötvözése a QRQC koncepcióban” címmel.

     

    Abstract:

     

    A termék és folyamat nem megfelelőségekre való reagálás hatékonysága, a problémák által okozott költségek nagysága, a vevői elégedettség szintje nagymértékben függ a problémák fellépése és megoldásuk között eltelt idő mértékétől. A japán minőségkörök mintájára kialakított QRQC (Quick Response Quality Control) ereje abban rejlik, hogy a fejlesztéseket és javításokat a problémában érintett egyének bevonásával, a teljes szervezet rendszeres és szoros együttműködésével valósítja meg, releváns információk alapján történő gyors reagálást alkalmazva. A vevőközpontúság, a folyamat /értékáram fókusz, a munkatársak bevonása, a vezetőség elkötelezettsége, a rendszeres és aktív kommunikáció és a folyamatos fejlesztés, olyan alapelvek melyekre mind a TQM, mind a LEAN menedzsment filozófia épít. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy e két vezetési filozófia mely elemeinek ötvözése szükséges ahhoz, hogy egy szervezet hatékonyan alkalmazhassa a QRQC-t. Néhány vállalati példán keresztül bemutatjuk a QRQC alkalmazása segítségével elért eredményeket is.

     

    Kulcsszavak: Lean, TQM, QRQC, folyamatos fejlesztés, minőségmenedzsment, minőségkörök, gyors reagálás, Valeo


    A cikk teljes terjedelemben letölthető itt.